Istoria lumii de la Big Bang până în prezent, Cynthia Stokes Brown

       “Istoria lumii de la Big Bang până în prezent este o carte de investigații. Ce drumuri am parcurs? Ce tovarăși de călătorie am avut, unde ne-am poticnit, în ce am crezut? Și, apoi, unde vom ajunge? Și peste câtă vreme?” – Sursa necunoscută


       Istoria lumii prezintă evoluția universului și a speciei umane, prin viziunea Cynthiei Strokes. După cum spune și autoarea, aceasta nu este o carte obișnuită de istorie, ci mai degrabă o scurtă prezentare a lumii, urmată de întrebări care încă nu și-au găsit răspunsul.

       Am apreciat foarte mult felul în care a fost structurată cartea, fiecare capitol descriind o perioadă de timp. Cu toate acestea, nu se intră în detalii plictisitoare și sunt relatate doar acele perioade care au avut un impact major asupra evoluției lumii.

       Împărțită în doua părți și 13 capitole, cartea ne poartă prin evenimentele cele mai marcante ale universului. Suntem introduși în primele clipe de viață ale acestuia, ca pe urmă să aflăm despre crearea sistemului nostru solar și în final al Pământului.

       Dacă prima parte se axează pe evoluția universului și apariția primelor viețuitoare, partea a doua se concentrează pe oameni și cunoștințele dobândite de aceștia în timp. Astfel suntem purtați prin sute de ani de istorie, aflând despre primele imperii ale lumii sau despre industrializarea planetei din prezent.

       Știați de unde provine cuvântul salariu? În trecut, în vechiul imperiu roman, sarea era foarte valoroasă. Așa că uneori soldații erau plătiți cu sare, iar asta a dus la apariția cuvântului salariu.

       Sau un alt lucru interesant, bolile copilăriei: varicela, orionul sau pojarul provin de la animale. În primele secole ale domesticirii animalelor, o mare populație a globului a murit în urma acestor boli.

       Iar acesta sunt doar câteva dintre lucrurile interesante pe care le-am descoperit în timpul lecturii. Vă invit și pe voi să acordați o șansă acestei cărți și să îmi spuneți părerea voastră. 

Spor la citit, 
Gio

      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu