Verdictul, Michael Connelly

      "Toți mint. Polițiștii mint. Avocații mint. Martorii mint. Victimele mint. Un proces este un concurs de minciuni. Și toți cei aflați în sala de judecată știu asta. Judecătorul știe asta. Până și jurații știu asta. Ei intră în clădire știind că vor fi mințiți. Iau loc în boxă și acceptă să fie mințiți. Dacă stai la masa apărării, tertipul este să ai răbdare. Să aștepți. Dar nu orice minciună, ci pe cea de care te poți agăța și pe care o poți forja ca pe fierul încins într-o lamă ascuțită. Apoi folosești lama pentru a diseca acel caz și pentru a-i împrăștia mațele pe podea. Asta mi-e meseria, să forjez lama. Să o ascut. Să o folosesc fără milă sau conștiință. Să reprezint adevărul într-un loc unde toți mint." - Mickey Haller, capitolul 1


      Imediat ce am terminat Avocatul din Limuzină, nu am pierdut timpul și m-am și apucat de al doilea volum: Verdictul. Și credeți-mă, am fost atât de captivată de ce se întâmplă, încât am uitat complet că trebuie să îi scriu și review-ul la final. De obicei fotografiez cele mai interesante citate și îmi notez părțile importante asupra cărora revin în prezentare. Dar de data aceasta am fost atât de curioasă de ce se întâmplă mai departe, încât restul a devenit neimportant. Și când să încep să scriu îmi dau seama că nu am un citat de început. Noroc cu Connelly care m-a salvat. Atât în Avocatul din Limuzină, cât și în volumul prezent, începuturile lui sunt geniale și chiar te pun pe gânduri. Nu sunteți de acord?

      Știți că mă tot întrebam dacă în continuarea seriei, Mickey v-a rămâne cu momentele marcante din primul volum, sau acestea vor fi șterse cu buretele. Ei bine, mi-am primit răspunsul și mi-a depășit așteptările. Acțiunea din romanul Verdictul, are loc la un an după întâmplările din primul volum, un an în care, cu toate că nu a mai profesat, a trecut prin destule. Acum este lovit dintr-o dată de "noroc" și este pe cale să revină în forță. Dar până la final își dă seama că poate să revină nu a fost cea mai înțeleaptă decizie și de acum se va gândi serios la viitor.

      Nu pot să zic că cele două romane se leagă unul de altul. Este adevărat, apar unele aluzii la întâmplările anterioare, dar lucrurile importante sunt din nou explicate, ca de exemplu detaliile despre soțiile, fiica și colaboratorii săi. Dar e  mult mai ușor să înțelegi ce se întâmplă și prin ce trece personajul principal, având în minte evenimentele din Avocatul din Limuzină. Mi se pare că de data aceasta autorul și-a permis să ia lucrurile mai ușor. Deja suntem obișnuiți cu metodele lui Mickey și știm cam în ce direcție se îndreaptă lucrurile. Așa că de ce să nu mărim puțin suspansul și să dezvăluim adevărul cât mai pe final?

      A mai rămas doar un volum din seria Mickey Haller și de abia aștept să văd cu ce ne va mai surprinde autorul. Știu deja că Mickey renunță la profesoria de avocat și trece în tabăra adversă, dar sunt atât de multe variabile la mijloc și atât de mulți oameni implicați, încât nu îmi pot imagina ce a fost în mintea lui Connelly când a scris ultimul volum și ce se va mai întâmpla.

      "Numărul 1 pe lista de Bestselleruri din New York Times"

Spor la citit,
Gio

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu