The Broken Man, Josephine Cox

      "Well, if that's the case, he's a very lucky man. Not many people get to choose how they live their lives, and then decide where to end them" - Phil Wallis, capitolul 1
      Am primit cartea aceasta acum aproape un an, când am fost în vizită în Anglia. Și chiar dacă mi s-a părut destul de interesantă și am auzit numai lucruri fantastice despre ea, am tot amânat să o citesc. De ce? Nu mă întrebați. Dar, când în sfârșit am început-o, nu am mai lăsat-o din mâini. Cu toate că e scrisă în limba engleză, mi s-a părut extrem de ușor de parcurs. Cred că oricine cu un nivel mediu de cunoștințe s-ar descurca. Sunt cuvinte destul de uzuale, iar cele câteva pe care poate nu le-ai înțelege, le deduci ușor din context. Nu am ezitat nicio clipă să i-o recomand și mamei mele, iar după câteva pagini ea a venit la mine foarte încântată: "Giorgiana, înțeleg!"

      The Broken Man este povestea mai multor familii, cu diferite experiențe de viață, fericite sau nu. Cu toate că la început nu par să aibă nicio legătură între ele, până la final vălul trecutului se ridică și adevărul iese la suprafață. Personajul central (sau cel puțin cel care pe mine m-a marcat cel mai mult) este tânărul Adam, un băiețel de doar 12 ani, care locuiește cu o mamă iubitoare, dar un tată foarte abuziv. Din păcate el va trebui să treacă prin multe încercări tragice, mereu gândindu-se că poate a moștenit temperamentul violent al tatălui său. Dar adevărul îl vom afla abia la final, după ce ne v-om fi convins de bunătatea și iubirea pe care o emană tânărul nostru protagonist.

"I can never imagine being too far from Adam. When I am not near him, I feel empty inside, and so very sad... I love him so very much, but I'm afraid to tell him, in case it might frighten him away. Oh I think he does like me a lot, but I don't know if he loves me in the same way that I love him.
Then you must be blind, Adam's voice gentled across the stable."

      Nu pot să zic că romanul are o acțiune atât de palpitantă, ce nu îți mai dă drumul. Iar adevărul este că nici nu are nevoie de întâmplări foarte dinamice. Și asta pentru că toate evenimentele sunt pline de emoție. Întreaga carte îți transmite niște sentimente și niște trăiri atât de puternice. Îți e atât de ușor să îți dai seama prin ce trec personajele, să le înțelegi greutățile și să le admiri curajul. Din nou mă întorc la Adam, pentru că el are unul dintre cele mai frumoase și curate suflete pe care le-am întâlnit. Cred că autoarea l-a creat cu scopul de a fi un model pentru omenire, un model pentru noi toți, astfel ca lumea să devină un loc mai frumos.

"Don't lose sight of who you are, he told himself. What you do from now on is up to you and no one else. It's time to make your own way in the world."

      O carte care te va face să treci prin diferite stări de spirit de-a lungul lecturii. De la tristețe, furie sau melancolie, până la fericire, împlânire și căldură. Dacă nu o făceai până acum, vei învăța să prețuiești căldura unui cămin și dragostea unei familii. The Broken Man e o carte ce trebuie citită.

      "The latest emotionally charged story from the mega selling author won't disappoint her army of fans" - BELLA

Spor la citit,
Gio

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu